Logo
Hrvatski svjetski kongres
Član Ujedinjenih naroda
  • Vijesti
  • O nama
    • Izvršni odbor
    • Statut
    • Novosti o nama
    • Postanite član
    • Projekti
    • Izdavačka djelatnost
    • Hrvatska na dlanu
  • Nacionalni Kongresi
  • HKID
  • Središte
  • Komentari
  • Multimedija
    • Društvene mreže
  • Kontakt
    • Referentni linkovi
  • Oglasi
  • Zanimljivosti
  • Poslovni svijet
Logo
Hrvatski svjetski kongres
Član Ujedinjenih naroda
  • Vijesti
  • O nama
    • Izvršni odbor
    • Statut
    • Novosti o nama
    • Postanite član
    • Projekti
    • Izdavačka djelatnost
    • Hrvatska na dlanu
  • Nacionalni Kongresi
  • HKID
  • Središte
  • Komentari
  • Multimedija
    • Društvene mreže
  • Kontakt
    • Referentni linkovi
  • Oglasi
  • Zanimljivosti
  • Poslovni svijet

Brazil: “São Bernardo, mnogi narodi, jedan grad”

  • Podijeli:
18.10.2011.
Kategorija: Brazil

Dana 2. rujna 2011., u São Bernardo do Campo, gradu od milijun stanovnika u Brazilu, otvoren je Međunarodni festival naroda. Festival se održava već treći put za redom pod imenom  “São Bernardo, mnogi narodi, jedan grad”. Ove godine je više od 20.000 ljudi došlo i posjetilo “Vera Cruz” paviljon i upoznalo druge kulture.

Ogranizatori su pozvali i članove Hrvatskog svjetskog kongresa, po prvi put da sudjelujemo na festivalu te vodimo hrvatski štand i predstavimo Hrvatsku u Brazilu. Skupa s Hrvatskom predstavili su se još i druge zemlje i to: Čile, Grčka, Japan, Portugal, Litva, Rusija, Indija, Bolivija, Njemačka, Mađarska, Peru, Arapske zajednice te druge lokalne brazilske regije.

Hrvatska je na svom štandu predstavila hranu i piće  te promotivne materijale. Ovom prilikom zahvaljujemo i našem veleposlaniku u Brazilu dr. sc. Dragi Štambuku, koji nam je izašao u susret i pomogao pri predstavljanju Hrvatske te Hrvatskoj turističkoj zajednici što nam je poslala promotivne materijale i suvenire. Naš štand je bio smješten blizu pozornice, gdje su ljudi plesali svoje narodne plestove. To je dosta pomoglo da ljudi dođu do našeg štanda i da nas vide. Kockasti ornamenti su izazvali veliku pozornost. Čim bi se ljudi približili, odmah bi nešto komentirali za hrvatsku nogometnu reprezentaciju od 1998., naručito kad su vidjeli na televiziji, koja je prikazivala golove od naših vatrenih te druge promotivne hrvatske spotove.  Drugi bi došli i počeli pričati o hrvatskoj obali, posebice o Dubrovniku i Splitu te je još bilo i onih koji su htjeli kupiti  hrvatske dresove, koji se teško mogu naći u trgovinama u Brazilu.

Jelo i piće

Kao tipičnu hranu napravili smo burek i sirnicu, a od slatkog smo napravili makovnjače i orahnjače. To je bilo prvi put da smo mi Hrvati, koji živimo u São Paulu, na ovaj način predstavljali Hrvatsku u Brazilu. Počeli smo sve raditi 3 dana prije, pošto nismo znali koliko će vremenski biti potrebno da napravimo sve ono što smo bili zamislili, jer smo bili vođeni mišlju: “Bolje da imamo više nego da nestane!”

Posjetitelji su se iznenadili kad su pročitali da smo upotrebljavali mak kao nadjev za makovnjaču. Mak je jako malo poznat ovdje u Brazilu i ljudi uvijek mak uspoređuju s lošim stvarima i zato je to probudilo znatiželju kod svih. Iznenađenje njima, a i nama, što smo sve prodali mnogo prije završetka festivala. Bilo je ljudi koji su kupili deset paketa makovnjače! Šteta za one koji će morati čekati sljedeću godinu da je opet jedu.

Pričali smo o iznenađenju, ali ništa se ne može usporediti s velikom uspjehom koji je postigla naša šljivovica. Mi nismo mislili da prodajemo šljivovicu, ali smo ipak odlučiti probati. Svi su htjeli znati koji okus ima rakija od šljiva, jer je to većini ljudi bilo novo. Prodali smo više od 50 doza. Ljudi su  jednostavno obožavali taj naš specijalitet, tako da sljedeće godine obavezno trebamo malo više misliti da predstavimo i druge naše napitke. 

Turizam

Hrvatska je sve više i više postala primamljiva Brazilcima. U novinama i revijama predstavljaju Hrvatsku kao najnoviju hit destinaciju u Europi. Njihovo zanimanje za Hrvatsku smo i mi primjetili na festivalu. Veliki broj ljudi, koji planiraju putovati u Hrvatsku došli su do nas pitati kakva je infrastruktura u Hrvatskoj, koja su najbolji mjesta za posjetiti te jednu drugu stvar koju su uplašeni ljudi pitali: “Kad će Hrvatska početi primiti euro kao valutu?”.  Eto čini se da je fama o Hrvatkoj konačno prešla Atlantikom i došla u Brazil.
Od suvenira ih je najviše oduševilo licitarsko srce. Svaka osoba koja je došla do štanda čitala je priču o tom suveniru, a dečki su svoje djevojke obradovali darivajući im licitarsko srce Festival je završio u nedjelju. Nastupile  su brojne plesne skupine  predstavljajući svoje zemlje, uljučujući i naše  Kulturno društvo Jadran.

Vladimir Sesar

© 2025 Copyright Hrvatski svjetski kongres.
Powered by Simple Solutions
  • Impressum
  • Kolačići i uvjeti upotrebe
Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranice. Za više informacija o kolačićima i uvjetima upotrebe kliknite Ovdje. Za nastavak pregleda i korištenja stranice kliknite na Prihaćam
Zaštita privatnosti i kolačići

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Uvijek omogućeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Spremi i prihvati